ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ТРЯВНА СРЕД ПРИМЕРИТЕ ЗА УСПЕШНА ПУБЛИЧНОСТ И ПРОЗРАЧНОСТ НА РАБОТА У НАС
октомври 17, 2024
Автор: Юлияна Цанева

ПЪРВИТЕ РЕЗУЛТАТИ СЛЕД ПРОМЕНИТЕ ЗА ОТВОРЕНО УПРАВЛЕНИЕ ПРЕДСТАВИ Г-ЖА ЗЛАТКА ДОНЕВА-ЦАНЕВА ПО ВРЕМЕ НА ГОДИШНАТА СРЕЩА НА МЕСТНИТЕ ВЛАСТИ, ОРГАНИЗИРАНА ОТ НАЦИОНАЛНОТО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
По покана на Националното сдружение на общините в Република България, г-жа Златка Донева-Цанева /председател на ОбС Трявна и член на Управителния съвет на Националната Асоциация на председателите на Общински съвети в Република България/ представи първите резултати за прозрачност на работа в местния парламент. Той бе даден като успешен пример за публичност у нас, след въвеждане на задължението за видеоизлъчване и оповестяване на документи в отворени формати в Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА). Събитието бе част от Годишната среща на местните власти, организиран от НСОРБ.
Г-жа Донева-Цанева подчерта, че в Община Трявна се поддържа стрийминг на заседанията в реално време, чрез общинския сайт и платформата YouTube, като припомни, че местните парламенти трябва да излъчват своите сесии в реално време, включително и заседанията на комисиите. Всички документи, свързани с тях, следва да се публикуват „в отворен или машинночетим формат“, според въведените промени.
Сериозен интерес сред присъстващите предизвика допълнителната публичност, която Общински съвет Трявна вече е изградил и приложил в действие. Създадена е страница „Общински съвет – Трявна“ във Фейсбук, в която се публикуват предложенията на заседанията в дигитален формат за още по-лесен достъп от гражданите. Паралелно с това се предлага и QR код, водещ до материалите, а за хората, които нямат достъп до Интернет и социални мрежи, общината публикува проекта за дневен ред в местния вестник „Тревненска седмица“.
„Публичният регистър в Трявна е въведен още през 2023 г. с при приемането на Правилника за работа на Общински съвет, като важно при внедряването му бе решението за визуализацията, за да могат гражданите да се ориентират лесно“, сподели още председателят на общински съвет Трявна.